Ypszi 2009.10.09. 03:56

A megtorló

Az elején még azt hittem, komolyan lehet venni, a végére már nagyon elbizonytalanodtam ez ügyben. Az még csak kicsit volt zavaró, hogy egy FBI-os rajtaütés alkalmával, mikor mindenkire ezer fegyver szegeződik, az egyik elfogott összevissza mászkálhat, és előhúzhatja a stukkerét simán. Ebből rögtön sejthető volt, hogy ő is tuti a hivatal embere és később a halála is kamu. Persze a Bobby Saint, na ő tényleg meghalt.
Frank (Thomas Jane), a szösziből bebarnult ügynöknek ez volt az utolsó bevetése, hávájdizsinapfény, végre a családjával lehet, ennek örülünk mi is, de Bobby szülei már morcosak,  apukája (John Travolta), a kicsit sem jóindulatú Howard a temetéskor már a kezében is tartja ügynökünk teljes életrajzát, szóval az FBI elég szarul működhet, rólam nem lehetne ennyi infót összehozni ilyen rövid idő alatt, nade mikor az anya (Laura Harring) faarccal közli, hogy az egész családot irtsák ki, és ezt meg is teszik, félreteszem a rosszallásom, mert igazán szívbaj nélkül végeznek ki mindenkit.
Persze Franket is meglövik (na nem fejbe), aztán körbelocsolják benzinnel (nem ám le), de én itt még komolyan akartam venni az akciózást, ami eddig csak-csak sikerült, viszont innentől már csak a makacsságom miatt tudtam végignézni a filmet.
Csak jöttek és jöttek és jöttek a kérdések, hogy ezt így hogy gondolhatták.

Hulla nélkül írják meg az újságok, hogy meghalt egy ügynök. Beköltözik vmi raktárnak kinéző házba, ahol egy kisebb fegyverarzenálja van természetesen. Mikor vette ezeket? Szép lassan guberálta össze az FBI-raktárból? Vagy a halála után vette? És honnan volt akkor rá pénze? Kiszedte a dunyhából? Ha ennyi lóvéja van, miért nem csináltatta meg azt a rühes kocsit szakemberrel, miért neki kell feltűnősködve a motort bömböltetni, miközben dolgozik rajta? Ha mindenféle csapdákat, fegyvereket rejt el a kéróban, akkor várja hogy jönnek, de mégis honnan tudják meg hogy hol lakik, és miért nem gondol a többi ott lakóra? Ilyenkor miért nem egy lakatlan barlangba költöznek a „jófiúk”?

Szóval szépen elkezdődik a duplabosszú, mert Frank borsokat tör Mr. Saint orra alá, és felfedi mindenkinek, hogy ő bizony él, amin a másik fél igyekszik változtatni. A gitáros, öltönyös, szem alá könnycsepp tetoválásos ürgénél már kezdek tényleg sírni és már meg sem lepődöm azon, hogy nem ott rögtön gyilkolássza le (ami simán ment volna), hanem később próbálja meg. A nagydarab matróztrikós fickónál meg már térdemet csapkodva vinnyogok, közben a fejemet én is az asztalba verem, de nem szolidaritásból, csak elérte a film a tűréshatárom. Persze simán lelőhette volna, de ő nagydarab, és fehérhajú, mint egy génkezelt orosz bírkózó, neki verekedni kell, de a forró vizet ő sem bírja. Amikor a falakon átdobálja Franket, már komolyan a földhöz verem magam kínomban.
Az ott lakó csaj persze tud sebet varrni, nemtom, sebészfonál tényleg tartozéka az amerikai elsősegélyládáknak? Na és azok, akik szemrebbenés nélkül irtottak ki egy népes családot, és van két beszari túszuk, egyiket sem ölik meg, á nem, inkább csak megkínozzák picikét az egyiket, hogy beszéljen,  de tényleg nem nagyon, az összes ujja megmarad, meg a nyelve is, és még csak meg sem égetik, de ő persze nem mond semmit (nem is értem miért), és hisznek neki, majd ellmennek simán, nem ölik meg, nem számít, hogy látták az arcukat.
Én a helyükben azzal kezdtem volna az érdeklődő diskurzust, hogy az egyiket simán fejbelövöm, a másik tuti dumálna, nem szórakoznék, az idő drága. Hova tünt a profizmusuk és a vérszomjuk?
A végén Frank megmondja a csajnak, ott, a kéróban, hogy hagyott nekik valamit a lakásban, de erre a nőci nem megy megnézni, hanem taxival jön vissza(!!) a többiekkel, hátha a szétrombolt házból addigra elviszi valaki, de persze nem – ahogy a tengerparti szétlőtt viskót sem fosztotta ki senki, amíg ő lábadozott, jó a közbiztonság, na -  és tuti Zorro kötözte be a kissrác fejét, mert ilyen Z alakú, orron átívelő géz-szerkezetet sem láttam még (erről nem találtam képet, de ha vkinek megvan a film, léciléciléci screenshot nekem, köszi:). A végére már sírni sem volt erőm.

Hogy a szikviszpácemparabellum latin mondást a szinkron baszta-e el, vagy sem, azt nem tudom, de az eredeti: Si vis pacem, para bellum lett volna, ennek ellenére többször egymás után sikerült sziKvisznek mondani. De ez mellékszál, ez már nem oszt, nem szoroz.

A családirtásig még nézhető volt, onnan viszont inkább saját paródiájává fajult a film, Travolta jól hozza a geci rosszfiút,  Jane is sokat néz csúnyán, meg dagadnak az izmai és jól áll neki a karabély, viszont vígjátéknak nem jó, mert nem elég vicces, akciónak még elmenne, ha a logikátlanság nem ölte volna meg az egészet (és én csak párat  említettem meg), pedig bosszúállás terén voltak benne jó ötletek. Elvesztegetettnek érzem az időt, amit rápazaroltam, néztem volna inkább a Szomszédokat :/

(A trailer utolsó jelenete mondjuk tényleg vicces volt:)

Port
Imdb

Szerintem: (2/5)
Szerintetek: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://szemrevalo.blog.hu/api/trackback/id/tr701437985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása